tiistai 23. marraskuuta 2010

mindmeister

Tunnilla oli tehtävänä harjoitella Mindmeisterin käyttöä. Se on ohjelma, jolla on mahdollista tehdä käsitekarttoja. Mindmeister oli mulle ihan uusi juttu, mutta en koe hyötyväni siitä, koska en opiskelumenetelmissäni käytä käsitekarttoja. On kuitenkin hyvä tietää, että tälläinen sivusto on olemassa, koska sitä käyttäessä karttojen tekeminen on nopeampaa kuin käsin kirjoittaessa. Niille, jotka käsitekarttoja tekevät, tämä sivusto on loistava ja tehostaa varmasti opiskelemista. Lisäksi moni kokee tietokoneella olemisen miellyttäväksi, joten ehkä silläkin on positiivista vaikutusta opiskeluun.

Ohessa on kyseisellä ohjelmalla tekemäni käsitekartta, joka käsittelee blogeja, joskin hyvin löyhästi. Kartasta tuli siis melko köyhä, mutta tarkoituksena olikin pääasiassa ottaa ohjelma teknisesti haltuun.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti